joi, 4 octombrie 2007

Tichete de masa

In vremurile de inceput ale tichetelor de masa in Romania, firmele aveau pentru societatile care emiteau astfel de tichete un respect total, umil, asemanator celor pentru institutiile de control.

Erau platite comisioane mari (procente ce ajungeau si pana la 10% din valoarea tichetelor de masa), tichetele soseau cu intarzieri mari (si atunci cand soseau, produceau o bucurie foarte mare tuturor - cu toate ca chiar firma client platea si costurile de livrare), tichetele abia putea fi cheltuite. Mai mult decat atat nici magazinele nu aveau viata prea buna cu tichetele de masa pe care le acceptau: programul de lucru cu publicul, pentru rambursarea tichetelor de la magazine era undeva in jurul a 2 ore/zi, banii veneau greu...

Mai mult decat atat, peste tot... era atitudinea aceasta dominanta, aristocrata a emitentilor de tichete de masa de atunci.

Tichetele de masa au fost mult timp un lux necesar pentru fidelizarea salariatilor, sau o obligatie aferenta unui contract negociat cu sindicatele, lux pentru care companiile plateau cu varf si indesat cu timp, efort si umilinta.

Timpurile au trecut... vremurile s-au schimbat. Tichetele emise sunt in numar mare, noi societati emitente de tichete de masa au aparut, altele au disparut, altele au fost inghitite. Trecerea vremurilor a lasat urme majore insa, in aceasta piata: concurenta a dus la scaderea comisioanelor, imbunatatirea relatiei cu clientul, oferirea tot mai multor servicii in mod Gratuit (acest cuvant ar ridica din morti "pionierii" tichetelor de masa din Romania - de la inceputuri).

Tipariri si livrari gratuite, livrari in aceeasi zi sau in 24h, suport telefonic extins, personalizari... toate acestea au aparut incet incet pe piata. Si culmea, nu venind dinpre companiile mari si vechi, care au avut o oarecare inertie in acest sens, ci din partea companiilor nou aparute. Incet incet si pe aceasta piata a aparut o concurenta sanatoasa si benefica pentru clientii tichetelor de masa.

Un exemplu in acest sens: http://www.euroticket.ro/tichete/start_tichete.php


In acest moment se poate spune cu mana pe inima ca situatia s-a schimbat, clientul dictand in relatia Emitent tichete de masa - Angajator client. E un mers firesc al lucrurilor. Pacat ca nu se intampla si in alte domenii in care inca se practica umilirea clientului de catre Institutie. Dar vine si timpul asta....

Un comentariu:

project name 100 spunea...

Tot mai multi administratori de firme mai mcii sau mai mari opteaza pentru aceste tichete de masa pentru a-si rasplatii angajatii, acestea constituid un mijloc eficient de plata benefic pentru ambele parti, atat angajator cat si angajat