Este interesant de vazut o mica situatie a programelor de lucru cu publicul la Registraturile/Arhivele diverselor Judecatorii din Bucuresti.
In general omul de rand, avand de lucru doar cu o singura Judecatorie, deprinde rapid intervalul orar normal de lucru si ce are de facut atunci cand trebuie sa depuna ceva, sa inregistreze ceva, sa consulte documente si dosare, sa legalizeze si apostileze acte juridice. Invata in cele din urma orarele, camerele si procedurile de lucru.
Partea tragi-comica apare doar atunci cand acelasi om are de facut lucruri similare la alte Judecatorii din Bucuresti. Nimic din ce invatase anterior nu se mai aplica decat aproximativ. Orarele de lucru sunt altele, procedurile sunt altele (inca nu am inteles ce se intampla la Judecatoria sector 2, cine o conduce si ce poate sa gandeasca respectiva persoana - unde functionarii sunt extrem de amabili si cooperanti, dar au de efectuat de 2-3 ori mai multi pasi decat este necesar pentru fiecare operatiune). Totul devine o initiere ciudata in lumea fiecarei Judecatorii.
Cei care conduc aceste institutii trebuie sa inteleaga ca aceasta lipsa de uniformizare a modurilor de lucru, a programelor de lucru cu publicul, a modului de raspuns la cererile omului de rand nu face decat sa creeze o imagine de haos in organizarea sistemului. Aceste diferente aduc prejudicii imaginii institutiilor respective.
Pentru ca omul de rand isi exprima in mod direct nemultumirile atunci cand lipsa de organizare sau organizarea proasta il afecteaza. Iar aceasta afectare inseamna: nervi, ore pierdute, zile de concediu luate de la servici, bani pierduti, sanatate afecatata.
Va propun doar un exercitiu de imaginatie: luati-va o ora din viata si mergeti prin cele 6 Judecatorii din Bucuresti. Veti vedea la unele o proasta organizare, cozi imense, oameni nemultumiti, la altele veti vedea ca totul se desfasoara in liniste, oamenii sunt mai calmi, cazurile lor par a fi mai simple. Veti putea atunci sa trageti concluzia care este adevarul: sunt cazurile dintr-un intreg sector mai banale sau organizarea Judecatoriei este mai buna?
joi, 4 octombrie 2007
Tichete de masa
In vremurile de inceput ale tichetelor de masa in Romania, firmele aveau pentru societatile care emiteau astfel de tichete un respect total, umil, asemanator celor pentru institutiile de control.
Erau platite comisioane mari (procente ce ajungeau si pana la 10% din valoarea tichetelor de masa), tichetele soseau cu intarzieri mari (si atunci cand soseau, produceau o bucurie foarte mare tuturor - cu toate ca chiar firma client platea si costurile de livrare), tichetele abia putea fi cheltuite. Mai mult decat atat nici magazinele nu aveau viata prea buna cu tichetele de masa pe care le acceptau: programul de lucru cu publicul, pentru rambursarea tichetelor de la magazine era undeva in jurul a 2 ore/zi, banii veneau greu...
Mai mult decat atat, peste tot... era atitudinea aceasta dominanta, aristocrata a emitentilor de tichete de masa de atunci.
Tichetele de masa au fost mult timp un lux necesar pentru fidelizarea salariatilor, sau o obligatie aferenta unui contract negociat cu sindicatele, lux pentru care companiile plateau cu varf si indesat cu timp, efort si umilinta.
Timpurile au trecut... vremurile s-au schimbat. Tichetele emise sunt in numar mare, noi societati emitente de tichete de masa au aparut, altele au disparut, altele au fost inghitite. Trecerea vremurilor a lasat urme majore insa, in aceasta piata: concurenta a dus la scaderea comisioanelor, imbunatatirea relatiei cu clientul, oferirea tot mai multor servicii in mod Gratuit (acest cuvant ar ridica din morti "pionierii" tichetelor de masa din Romania - de la inceputuri).
Tipariri si livrari gratuite, livrari in aceeasi zi sau in 24h, suport telefonic extins, personalizari... toate acestea au aparut incet incet pe piata. Si culmea, nu venind dinpre companiile mari si vechi, care au avut o oarecare inertie in acest sens, ci din partea companiilor nou aparute. Incet incet si pe aceasta piata a aparut o concurenta sanatoasa si benefica pentru clientii tichetelor de masa.
Un exemplu in acest sens: http://www.euroticket.ro/tichete/start_tichete.php
In acest moment se poate spune cu mana pe inima ca situatia s-a schimbat, clientul dictand in relatia Emitent tichete de masa - Angajator client. E un mers firesc al lucrurilor. Pacat ca nu se intampla si in alte domenii in care inca se practica umilirea clientului de catre Institutie. Dar vine si timpul asta....
Erau platite comisioane mari (procente ce ajungeau si pana la 10% din valoarea tichetelor de masa), tichetele soseau cu intarzieri mari (si atunci cand soseau, produceau o bucurie foarte mare tuturor - cu toate ca chiar firma client platea si costurile de livrare), tichetele abia putea fi cheltuite. Mai mult decat atat nici magazinele nu aveau viata prea buna cu tichetele de masa pe care le acceptau: programul de lucru cu publicul, pentru rambursarea tichetelor de la magazine era undeva in jurul a 2 ore/zi, banii veneau greu...
Mai mult decat atat, peste tot... era atitudinea aceasta dominanta, aristocrata a emitentilor de tichete de masa de atunci.
Tichetele de masa au fost mult timp un lux necesar pentru fidelizarea salariatilor, sau o obligatie aferenta unui contract negociat cu sindicatele, lux pentru care companiile plateau cu varf si indesat cu timp, efort si umilinta.
Timpurile au trecut... vremurile s-au schimbat. Tichetele emise sunt in numar mare, noi societati emitente de tichete de masa au aparut, altele au disparut, altele au fost inghitite. Trecerea vremurilor a lasat urme majore insa, in aceasta piata: concurenta a dus la scaderea comisioanelor, imbunatatirea relatiei cu clientul, oferirea tot mai multor servicii in mod Gratuit (acest cuvant ar ridica din morti "pionierii" tichetelor de masa din Romania - de la inceputuri).
Tipariri si livrari gratuite, livrari in aceeasi zi sau in 24h, suport telefonic extins, personalizari... toate acestea au aparut incet incet pe piata. Si culmea, nu venind dinpre companiile mari si vechi, care au avut o oarecare inertie in acest sens, ci din partea companiilor nou aparute. Incet incet si pe aceasta piata a aparut o concurenta sanatoasa si benefica pentru clientii tichetelor de masa.
Un exemplu in acest sens: http://www.euroticket.ro/tichete/start_tichete.php
In acest moment se poate spune cu mana pe inima ca situatia s-a schimbat, clientul dictand in relatia Emitent tichete de masa - Angajator client. E un mers firesc al lucrurilor. Pacat ca nu se intampla si in alte domenii in care inca se practica umilirea clientului de catre Institutie. Dar vine si timpul asta....
Abonați-vă la:
Postări (Atom)